Je bekijkt nu Verblijf in MARVEL thema hotel in Disneyland Parijs

Verblijf in MARVEL thema hotel in Disneyland Parijs

• Bericht auteur:
  • Berichtcategorie:Hotels

In de voorjaarsvakantie ben ik met Gianna naar Disneyland Paris geweest. Omdat ze een grote MARVEL fan is, heb ik haar verrast met een verblijf in het Disney Hotel New York – The Art of Marvel. Vorig jaar hadden we een dagtrip gemaakt met de bus. Dat was zo vermoeiend. We hadden ook niet veel kunnen doen in één dag. Dus gingen we dit keer een weekendje naar Disney. Dit keer met de trein en overnachting. Onderin dit artikel vertel ik wat de kosten waren van deze reis.

Treinreis met Eurostar

We gingen vanaf Rotterdam Centraal naar Marne-la-Vallée – Chessy met de Eurostar. Voorheen was dit de Thalys. De verbinding is heel goed, want je stapt uit op een loopafstand van de parken. De trein maakte een stop in Antwerpen, Brussel en Charles De Gaulle (luchthaven Parijs). Tijdens de reis kan je gebruik maken van Wi-Fi en kan je je telefoon opladen. Wij vertrokken om 08.00 uur en 11.15 uur kwamen we aan in Disney. Op de dag van vertrek, vertrokken we om 18.45 uur en kwamen 22.00 uur aan in Rotterdam. Zo genoten we nog een hele ochtend en middag in de Disney parken.

Disney Express

Ik wou geen tijd verliezen en daarom liet ik de bagage achter bij Disney Express. Zij zitten op de eerste etage op het station. Hier check je ook direct in voor je hotel en ontvang je je toegangsbewijs voor de parken. Ideaal! Koffer gedropt en direct het park in.

Disney Hotel New York – The Art of MARVEL

Dit 4-sterren hotel is helemaal gerenoveerd en op 21 juni 2021 opent Disneyland Paris het eerste MARVEL hotel ter wereld. Hoe cool!

Alle kamers zijn ingericht in MARVEL thema. Het hotel heeft het grootste MARVEL kunst ter wereld. Geniet van meer dan 350 originele kunstwerken van 110 internationale kunstenaars.

Onze kamer

Het hotel telt maar liefst 565 kamers. Wij verbleven in kamer 4248. Dit is de Superior kamer met tuinuitzicht. We hadden een tweepersoonsbed met een lounge bank. Je kunt ook kiezen voor twee tweepersoonsbedden.

De kamers zijn mooi, schoon en modern ingericht. In de kamers hangen portretten van superhelden. Het tapijt had een Spiderman web.

Faciliteiten in de kamer:

• Badkamer met bad-douchecombinatie en wc.
  • Haardroger
  • Thee/espressomachine
  • Twee flessen water
  • Voldoende stopcontacten en USB poorten
  • Spiegel met TV functie, Disneykanalen en internationale tv zenders. Ook de mogelijkheid om te casten

Boek je een kamer, dan zit het ontbijt er niet standaard bij inbegrepen.

Overige faciliteiten

Als je moe ben van een hele dag in het park rondlopen kan je na afloop relaxen in de sauna of hamam. Of neem een duik in het verwarmd binnen- en buitenzwembad. Ook is er een kinderbad en een bubbelbad. Klinkt goed toch?
De sportievelingen kunnen gebruik maken van de fitnessruimte waar verschillende apparaten staan waar je kunt trainen.
Op zoek naar collector’s items en andere MARVEL souvenirs? Op de begane grond vind je de shop.

Voor de kinderen

Je kunt een ontmoeting en foto moment reserveren met een superheld. Dat doe je via de Disneyland app. Je krijgt dan een tijdslot. Ga dan naar MARVEL Hero Photo Stations op de begane grond en ga dan los met foto’s maken!
In de MARVEL Design Studio kunnen je kleine helden hun creativiteit de vrije loop laten en leren om hun eigen MARVEL meesterwerk te maken. Zij kunnen hier tekenen, filmpje kijken en bij de ingebouwde tablets een MARVEL spelletje spellen. Wat een feest!

Overnachten in Disney Hotel New York - The Art of MARVEL

Eten en drinken in het hotel

Er zijn twee restaurants: Downtown en Manhattan. Voor beide restaurants is het verstandig om minimaal twee maanden van te voren te reserveren, want het zit gauw volgeboekt. Wij hadden geluk dat er een plekje vrijkwam bij Downtown.

We hadden een halfpension optie. Ontbijt in het hotel en lunch of diner in een Disney restaurant. Het ontbijt is in het Manhatttan Restaurant.

Wij kozen voor Downtown en PYM Kitchen (Avengers Campus).

• Downtown Restaurant, met Amerikaans, Aziatisch en Italiaanse keuken
    • All-You-Can-Eat buffet
  • Manhattan Restaurant met Italiaanse keuken
    • Tafelbediening, a la carte
  • PYM Kitchen (Antman thema) met Amerikaanse keuken
    • All-You-Can-Eat buffet

Gianna heeft genoten van alle gerechten en probeerde van alles uit. Ik ben vegan en was verrast dat er ook veel vegan opties waren. Lekker gegeten en voor MARVEL fans zijn het Downtown Restaurant en PYM Kitchen echt een must!

Even bijkomen onder het genot van een drankje, dat kan in de Skyline Bar of Bleecker Street Lounge. Hier drink je cocktails of zelfs een Doctor Strange geïnspireerd drankje.

Asgard kroonluchter in Manhattan Restaurant
PYM Kitchen

Wat heeft het gekost?

Echt goedkoop was dit weekendje niet. Maar ik wou Gianna’s droom uit laten komen en ze is maar één keer kind.

Ik heb de treinreis geboekt via de website van Eurostar. Een retourtje vanaf Rotterdam Centraal was €216,00.

Het hotel heb ik geboekt via de officiële website van Disneyland. Dit was voor drie dagen, twee nachten. Hier zit drie dagen onbeperkt toegang tot beide parken inbegrepen. We verbleven van vrijdag 23 t/m zondag 25 februari.

• Hotel + toegangstickets: €1289,40
  • Halfpension plusoptie: €200,00
    • twee vouchers per overnachting voor twee personen
  • Disney Express bagageservice: €36,00
    • dag van aankomst en vertrek
  • Toeristenbelasting: €16,26

Totaal, inclusief de treinreis, kwam ik uit op €1741,66.

TikTok video’s

Op mijn TikTok account heb ik een aantal mini vlogs gedeeld. Ben je benieuwd. Klik dan op onderstaande links.

Mini vlog 1

Mini vlog 2

Room Tour

MARVEL art

Eten in Disneyland

Wij hebben een fantastisch verblijf gehad, het hotel is zo mooi. Toen we het hotel binnenliepen, kregen we het gevoel alsof we in een museum staan. Als ik het een cijfer moet geven, geef ik het hotel een 9!
Ik hoop hier nog eens terug te komen.
Wanneer je naar Disneyland wilt gaan, kun je er ook voor kiezen met de bus te gaan of de auto. Er zijn hotels voor ieder budget. Oriënteer goed en let op de aanbiedingen.

Een andere tip die ik wil meegeven is om wat tussendoortjes, pakjes drinken en flesjes water mee te nemen. Ik had voldoende mee in de koffer. Het scheelt weer geld, want in de parken ben je veel geld kwijt aan eten en drinken. We hadden zelfs bakjes noedels en een thermoskan met heet water mee. Dat aten we rond lunchtijd.

Ben je benieuwd naar mijn andere hotel reviews? Klik dan hier.